För att ge er den bästa shoppingupplevelsen, använder vi cookies. Se vår cookie policy.

Webshoppen håller öppet som tidigare vänligen ha i åtanke att leveranstiderna kan vara något längre på grund av rådande situation.

Webshoppen håller öppet som tidigare vänligen ha i åtanke att leveranstiderna kan vara något längre på grund av rådande situation.

Varukorg
Filter
Favoriter

Ni har inte lagt till någon favorit

Måttanpassningar på beställning
Sveriges största online gummileverantör
Fri frakt

vanliga frågor

Beställning

  • Hur kan jag göra ändringar i min beställning eller avbryta min beställning?
    Var vänlig att kontakta Rubberstock.se kundtjänst så fort som möjligt om du behöver ändra eller avbryta din beställning. Ha i åtanke att vissa beställningar skickas väldigt fort efter det att beställningen är gjord och att det i vissa fall inte är möjligt att avbryta beställningen. 
  • Hur vet jag om min beställning är genomförd?
    Efter beställningen är lagd, skickas en bekräftelse till den angivna e-post adressen. Du kan även logga in på ”Mitt konto” som finns längst upp till höger på varje sida på Rubberstock.se. Här ifrån kan du se all information rörande din beställning.
  • Vad händer när jag lägger en beställning online?
    Om Ni uppger en giltig e-post adress under beställningen, erhåller Ni ett e-post meddelande strax efter beställningen med en bekräftelse om beställningen, fraktsätt och den sammanlagda summan som debiteras Ert betalkort. Observera att vi reserverar summan för er beställning för att validera Ert betalkort. Ert betalkort debiteras inom tre dagar efter beställningen är gjord. Om lagerstaus ändras efter det att betalkortet debiterats, återbetalas beloppet i sin helhet för den slutsålda produkten.
  • Vad är min orderstatus?
    Efter beställningen är genomförd, kan du se din orderstatus 24 timmar per dygn, genom att klicka på länken “Mitt konto” som är placerad högst upp till höger på varje sida på Rubberstock.se. Här kan du se all information om din beställning.
  • Kan man beställa via telefon?

    Rubberstock.se är en webshop och både beställning och betalning görs via webshoppen. Våra priser står angivna både med och utan moms (för företagskunder) och priserna gäller både företag och privatpersoner. Har ni några frågor så maila gärna oss på support@rubberstock.se.

    Som företagskund kan man enklast välja Klarna som företagskund. Då får man en faktura på mailen. 

    För företag som inte kan beställa via webshop går det bra att maila in er beställning till oss, support@rubberstock.se, med era uppgifter, artikelnummer samt volym. Priserna hittar ni webshoppen, skriv in antal i rutan så  kommer rätt pris upp eller titta i tabellen. 

Betalning

Frakt och Leverans

  • Till vilka länder levererar ni?
    Vi tar endast emot beställningar inom Sverige via webshoppen för privatpersoner.
    För beställningar till företag utanför Sverige ber vi er kontakta oss först på support@rubberstock.se
  • Vilka leveransalternativ har ni?
    Beställningar under 6 kg skickas med UPS. Beställningar under 30 kg fraktas med DPD. För beställningar över 30kg väljer vi det bäst lämpade leveransalternativet för Er, det blir alltid på pall över 30kg och vanligtvis använder vi Schenker. 
    Tänk på när ni  beställer tunga varor att ni förväntas ta emot leveransen. 
  • Hur räknas fraktkostnaden ut?
    Frakten ingår i alla priserna som redovisas på www.rubberstock.se
  • Hur lång är leveranstiden?
    Vanligtvis skickas beställningen inom en arbetsdag, förutsatt att varan finns på lager (gäller ej helgdagar) och anländer enligt följande:
    Danmark: 4 arbetsdagar från order
    Sverige 5 arbetsdagar från order
    Norge 10 dagar från order

Returer och Återköp

  • Byten och återköp
    Det är viktigt för oss att du är nöjd med ditt köp. Vi erbjuder gratis varuprover för nästan alla våra produkter, detta för att undivka felbeställnningar och att beställningen kommer i retur. 
    Vid returer står kunden för returfrakten. Vid återköp får ni fraktkostnaden krediterad men betalar för returfrakten

    Vi ber er att hantera varan varsamt och att endast packa upp den mängd som är nödvändig för att testa och få en uppfattning om produkten passar.
    Vid byten är det viktigt att alla delar och tillbehör som följde med i sändningen är i originalskick och förpackning. 
    Har ni redan betalat för varan vid ett återköp, betalas denna tillbaks så fort det går, senast inom 30 dagar efter varan är returnerad.
    Följande produkter kan inte bytas eller återköpas:
    Plattor med personliga logo eller foto på.
    Måttbeställda varor. Detta gäller alla lister, dukar och slangar som kapats från en full rulle. Vi kan bara ta hela och obrutna förpackningar i retur.
    Har ni frågor eller undrar något, kontakta vänligen kundtjänst. support@rubberstock.se
  • Returstatus
    Så fort vi har behandlat returformuläret, får du ett bekräftelsemail med rubriken ”Returstatus”.
    Vi ber er att ha i beräkning att hanteringen av en retur kan ta upp till 14 dagar. Har ni betalt beställningen beror det på betalningsmetoden när pengarna återbetalas.
    Betalningskravet hävs givetvis om ni inte än har betalat, så fort returen har behandlats.
    Har ni frågor så tveka inte att ta kontakt med vår kundtjänst på support@rubberstock.se.
  • Transportskador
    Det är av yttersta vikt att aldrig ta emot ett skadat paket. Skulle du få ett skadat paket levererat till dig kan du vägra att ta emot det och kontakta transportören samt vår kundtjänst inom 36 timmar.
    Tar du emot ett paket som verkar skadat ber vi er ändå att kontakta vår kundtjänst inom 36 timmar för vidare hantering av ärendet.
    TIPS: Om ni vill ta emot ett skadat paket ( till exempel om skadan vid första anblick inte verkar vara så omfattande, så som en liten, ytlig skada på förpackningen) kan du skriva på leveranskvittot att du mottagit paketet men att det är skadat.
    Skulle det visa sig att produkten i paketet också är skadat, kan vi då behandla ert ärende snabbare.
    Kontakta även i det här fallet vår kundtjänst inom 36 timmar.