Fri Frakt
Sveriges största online gummileverantör
Måttanpassningar på beställning

FAQ

Här ser hittar ni en sammanställning av de vanligast förekommande frågorna.

Returer

  • 1. Byten och återköp
    Det är viktigt för oss att du är nöjd med ditt köp. Är du inte nöjd går det bra att skicka tillbaka varan inom 14 dagar. Kontakta vår kundtjänst för vidare information om hur man går tillväga.
    Vi ber er att hantera varan varsamt och att endast packa upp den mängd som är nödvändig för att testa och få en uppfattning om produkten passar.
    Vid byten är det viktigt att alla delar och tillbehör som följde med i sändningen är i originalskick och förpackning. Vid ett byte behövs fraktkostnaden inte betalas. Vid återköp får ni fraktkostnaden krediterad men betalar för returfrakten.
    Har ni redan betalat för varan vid ett återköp, betalas denna tillbaks så fort det går, senast inom 30 dagar efter varan är returnerad.
    Följande produkter kan inte bytas eller återköpas:
    Plattor med personliga logo eller foto på.
    Måttbeställda varor.
    Har ni frågor eller undrar något, kontakta vänligen kundtjänst.
  • 2. Returstatus
    Så fort vi har behandlat returformuläret, får du ett bekräftelsemail med rubriken ”Returstatus”.
    Vi ber er att ha i beräkning att hanteringen av en retur kan ta upp till 14 dagar. Har ni betalt beställningen beror det på betalningsmetoden när pengarna återbetalas.
    Betalningskravet hävs givetvis om ni inte än har betalat, så fort returen har behandlats.
    Har ni frågor så tveka inte att ta kontakt med vår kundtjänst.
  • 3. Transportskador
    Det är av yttersta vikt att aldrig ta emot ett skadat paket. Skulle du få ett skadat paket levererat till dig kan du vägra att ta emot det och kontakta vår kundtjänst inom 36 timmar.
    Tar du emot ett paket som verkar skadat ber vi er ändå att kontakta vår kundtjänst inom 36 timmar för vidare hantering av ärendet.
    TIPS: Om ni vill ta emot ett skadat paket ( till exempel om skadan vid första anblick inte verkar vara så omfattande, så som en liten, ytlig skada på förpackningen) kan du skriva på leveranskvittot att du mottagit paketet men att det är skadat.
    Skulle det visa sig att produkten i paketet också är skadat, kan vi då behandla ert ärende snabbare.
    Kontakta även i det här fallet vår kundtjänst inom 36 timmar.

Beställning

  • 1. Vad händer när jag lägger en beställning online?
    Om Ni uppger en giltig e-post adress under beställningen, erhåller Ni ett e-post meddelande strax efter beställningen med en bekräftelse om beställningen, fraktsätt och den sammanlagda summan som debiteras Ert betalkort. Observera att vi reserverar summan för er beställning för att validera Ert betalkort. Ert betalkort debiteras inom tre dagar efter beställningen är gjord. Om lagerstaus ändras efter det att betalkortet debiterats, återbetalas beloppet i sin helhet för den slutsålda produkten.
  • 2. Vad är min orderstatus?
    Efter beställningen är genomförd, kan du se din orderstatus 24 timmar per dygn, genom att klicka på länken “Mitt konto” som är placerad högst upp till höger på varje sida på Rubberstock.se. Här kan du se all information om din beställning.
  • 3. Kan man beställa via telefon?
    Självklart! Vi tar gärna emot Er beställning via telefon. Ring oss på 0733-33 09 621 eller 08-53 33 27 09 måndag till fredag 09.00-15.00. Övriga tider, var vänlig lämna ett meddelande med namn, telefonnummer och tider som passar Er att vi återkommer på. Om Ni har möjlighet att berätta vilken produkt ni är intresserade av hjälper detta oss att snabbare kunna återkomma med den information Ni behöver.
  • 4. Hur kan jag göra ändringar i min beställning eller avbryta min beställning?

    Var vänlig att kontakta Rubberstock.se kundtjänst så fort som möjligt om du behöver ändra eller avbryta din beställning. Ha i åtanke att vissa beställningar skickas väldigt fort efter det att beställningen är gjord och att det i vissa fall inte är möjligt att avbryta beställningen.

  • 5. Hur vet jag om min beställning är genomförd?
     Efter beställningen är lagd, skickas en bekräftelse till den angivna e-post adressen. Du kan även logga in på ”Mitt konto” som finns längst upp till höger på varje sida på Rubberstock.se. Här ifrån kan du se all information rörande din beställning.

Betalning

Divide